Sigara içen ama az miktarda turp tüketen kişilerde kanser riskinin arttığı belirtiliyor. Yapılan araştırmalarda; sigara içen ve turp yemeyenlerde kanser riskinin 21 kat arttığı, yiyenlerde ise 1.3 arttığı tespit edildi. * Pişirme yöntemlerinin de akciğer kanseri riskini artırdığı anlaşıldı. Buna göre; yüksek yağlı besinlerin ve hatta sebzelerin kuyruk yağı ve domuz yağında pişirilmesi hastalığa yakalanma riskini oldukça artırıyor. YAĞ YEMEYİN * Kadınlarda kırmızı et tüketiminin, toplam yağ, doymuş yağ, kolesterol ve sigara öyküsünün akciğer kanserini artırdığı; sarı ve yeşil sebzelerin tüketiminin ise bu riski azalttığı gözlendi. * Salam, sosis ve tuzlama etler yiyenlerde, bira ve sert içkiler içenlerde akciğer kanseri riskinde anlamlı artış gözlendi. * Sebze ve meyve tüketiminin artırılmasının DNA hasarını azalttığı belirtilirken, betakarotenin akciğer kanserine karşı koruma sağlamadığı, aksine; akciğer kanseri riskini artırdığı sonucuna varıldı. * Sigara akciğer kanseri riskini artırırken; soğan, elma ve greyfurt bu riski azaltıyor. Su teresi de akciğer kanserinden korunmada etkilidir. LİF ALIMINI ARTIRIN
* Böğürtlen, çilek, kiraz ve üzüm; tütün dumanında bulunan kötü etkiyi yok eder. * Araştırmalara göre; brokoli ve turpu yoğun tüketenlerde, 10 yıl içinde akciğer kanseri gelişme oranı yüzde 35 düşüyor. * Zerdeçal yani hint safranı; antidepresan ve antioksidandır. Ohio Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma; bu bitkinin normal hücreleri koruduğunu, kanser hücrelerini öldürdüğünü, akciğer, meme, kolon ve deri kanserlerinde etkili olabileceğini gösterdi. * Bol miktarda lif alımı (günde en az 35 gram) sağlıklı bir bağırsak ortamı sağlar, şekerin düzenlenmesinde çok etkilidir.
Bu yazı
Salı, 04 Kasım 2008, 19:19 tarihinde
Haberler kategorisi altında yayımlandı.
Bu yazıya yapılacak yorumlardan haberdar olmak için RSS 2.0 beslemesini kullanabilirsiniz.
Yorum yapabilirsiniz, veya kendi sitenizden geri izleme yapabilirsiniz.