|
Kahve, ağız kanseri riskini azaltıyor
kanserliyiz.com/wp-content/upload/Kahveazkanseririskiniazaltyor_FD27/211144kahve_250.jpg”> Japonya’da erkeklerde hem kahve tüketimi, hem de yemek borusu kanseri oranı yüksek. Bu nedenle Tohoku Üniversitesi’nden Dr. Toru Naganuma önderliğindeki ekip, ikisi arasında bir bağlantı olup olmadığını araştırdı. Beslenme düzeni ve kahve tüketimini kapsayan araştırmada, yaşları 40 ile 64 arasında değişen ve daha önce kansere yakalanmamış 38 bini aşkın kişi takibe alındı. 13 yıl süren araştırma sonrasında 157’sinde ağız, gırtlak ve boğaz kanseri oluştu. Kahve içmeyenlerle karşılaştırıldığında günde bir veya daha fazla kahve içen kişilerde kansere yakalanma riskinin yarıya indiği gözlendi. Araştırmaya alkol ve sigara kullanan, kansere yakalanma riski yüksek olan insanların da dahil olduğu belirtildi.
Bu yazı
Perşembe, 08 Ocak 2009, 19:00 tarihinde
Ağız Kanseri kategorisi altında yayımlandı.
Bu yazıya yapılacak yorumlardan haberdar olmak için RSS 2.0 beslemesini kullanabilirsiniz.
Yorum yapabilirsiniz, veya kendi sitenizden geri izleme yapabilirsiniz.
henüz yorum yapılmamış
BENZER HABERLER |
|
ARKADAŞIMA gönder
DÜŞÜCELERİNİZİ YAZINIZ
BU SAYFAYI YAZDIR
Favorilerinize ekleyin!




