Kanser,Hastalık,Akciğer,Akciğer kanseri,Alternatif Tıp,Alçı,Anilin,Apoptosis,Asbest,Bağışıklık sistemi,Cerrahi,doktor, bebek isimleri, beden dili, hekim, hastalık, sağlık, cinsel, şifalı bitkiler, bitki, herbal, halk, saglik, yemek tarifleri, akademi, ilkyardım, ideal weight, kilo, kalori,kanser,terim,terimler,medikal,bitkiler, akciğer kanseri,toraks, tümör, Göğüs, akciğer, kanser, dernek, akdk, ulusal, oncology, onkoloji, akdk2008, chemotherapy, kemoterapi, metastas, takd, sigara, sağlık, tıp, medikal, medical, kongre, congress, derneği, cancer
Güneş kanserden koruyor
Bugüne kadar cilt kanserine yol açtığı söylenen güneşlenmenin aynı zamanda kanserle savaşta en büyük yardımcı olduğu belirlendi.
Yapılan iki yeni araştırmada, güneşten korunmanın gerekli olduğunu söyleyen uzmanlar, güneşte yeterince kalmanın sağlığa faydalı olduğunu söylediler. Leeds Üniversitesi ve Amerikan Ulusal Sağlık Enstitüsü tarafından yapılan araştırmaya göre , güneş ışınlarının cilde temasıyla üretilen D vitamini cilt ve bağırsak kanserine yakalanan hastaların yaşamlarını kurtarabiliyor. Güneşlenmenin cilt kanserine yol açabileceği birçok bilimsel araştırma tarafından kanıtlanmasına rağmen, bilim adamları geçtiğimiz günlerde yayınlanan iki yeni araştırmada güneşin kanser hastalarının hayatta kalmasına yardımcı olabileceğini ortaya koydu. İşte iki araştırmanın sonuçları: Yüksek oranda D vitamininin cilt kanserinin en ölümcül türü olan melanoma’ya yakalanan hastalara koruma sağladığı kaydediliyor. Çalışmaya katılan gönüllülerden vücutlarında en yüksek D vitamini bulunanlarda tedavinin ardından hastalığın yeniden nüksetmesi riskinin yüzde 30 azaldığı belirlendi. 9 yıl boyunca bağırsak kanserine yakalanan hastaların yaşam biçimlerini takip eden araştırmacılar, araştırma sonunda vücutlarındaki D vitamini oranı en yüksek olanların, diğer katılımcılara oranla bu hastalıktan ölüm riskinin çok daha düşük olduğu tespit edildi.kaynak
Bu yazı
Çarşamba, 30 Eylül 2009, 00:11 tarihinde
Haberler kategorisi altında yayımlandı.
Bu yazıya yapılacak yorumlardan haberdar olmak için RSS 2.0 beslemesini kullanabilirsiniz.
Yorum yapabilirsiniz, veya kendi sitenizden geri izleme yapabilirsiniz.
henüz yorum yapılmamış
|
|